wtorek, 23 sierpnia 2016

TAG: Liebster Blog Award 2016



Byłam naprawdę zdziwiona, gdy zostałam nominowana do tej zabawy przez dwie osoby. Bardzo mi miło, szczególnie, że blog nie istnieje nawet miesiąc, więc zupełnie się tego nie spodziewałam. Niemniej jednak postaram się odpowiedzieć na pytania. :)




Pierwszą nominację dostałam od Weroniki z bloga Książkowy Świat.
A oto pytania:




1. Skąd pomysł na założenie bloga?
Bloga o książkach chciałam założyć jeszcze w czasach liceum, jednak bałam się, że nie starczy mi zacięcia do pisania. Poza tym wydawało mi się, że nikt nie będzie chciał czytać moich postów. Jednak przez te kilka lat widywałam mniej i bardziej popularne blogi z recenzjami i w końcu postanowiłam spróbować.




2. Co sprawia Ci największą przyjemność?
Zasypianie ze świadomością, że miniony dzień spędziłam najlepiej, jak tylko mogłam.



3. Jakie piosenki ostatnio chętnie słuchasz?
Ostatnio w kółko magluję płytę Panic! At the disco: Death of a Bachelor. Uwielbiam głos Brendona Urie.



4. Najlepsza ekranizacja powieści?
Hmm, na pewno jest ich kilka i ciężko mi wybrać, ale mam pewien sentyment do ekranizacji książki Duma i uprzedzenie (2005) z Keirą Knightley - nie wiem, czy jest "najlepsza", ale oglądałam ją chyba z sześć razy. Uwielbiam Keirę.



5. Podaj 6 cech blogera doskonałego według Ciebie.
Bloger powinien być przede wszystkim zaangażowany w to, co robi. Powinien wierzyć w siebie, być regularny i sumienny. Pisać przede wszystkim co on czuje i myśli, nie przejmując się opinią innych. Poza tym uważam, że powinien pokornie przyjmować krytykę - w końcu chcemy być coraz lepsi w tym, co robimy.



6. Jakie są Twoje ulubione blogi i dlaczego akurat te?
NAKWa i Przyczajona logika - po pierwsze, można się pośmiać. Po drugie, można się czegoś nauczyć.



7. Znany reżyser chce obsadzić Cię w głównej roli w swoim filmie. Daje Ci do wyboru książkę, na podstawie której oparty będzie scenariusz i główną kobiecą rolę. Którą wybierzesz i dlaczego?
Dobre pytanie! Jak byłam młodsza, to chciałam być Arwen z Władcy Pierścieni... Kto by nie chciał zagrać przepięknej wojowniczej półelfki z królewskiego rodu i poślubić Aragorna?



8. Rzecz, której nie znosisz?
Kiedy się śpieszę, a ktoś blokuje mi drogę, urządzając sobie spacery pomiędzy regałami w sklepie.



9. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Rodzice bardzo dużo mi czytali, gdy byłam dzieckiem i zachęcali mnie, żebym robiła to sama. Jeszcze w podstawówce za namową mamy przeczytałam wszystkie części Ani z Zielonego Wzgórza i byłam oczarowana historią rudowłosej dziewczynki. Od tamtej pory pochłaniałam po trzy książki tygodniowo, dopóki nie poszłam do liceum i nie stała się rozszerzona chemia i biologia.



10. Już do końca życia musisz czytać jedną, tą samą książkę. Którą wybierasz?
Biblię.



11. Książka, która mimo pozytywnych opinii innych, nie spodobała Ci się?
Cassandra Clare, cykl "Dary Anioła"








A teraz pytanie Zuzanny z bloga Ogród Książek:




1. Co chętniej przeczytasz: ostro krytykowaną książkę Twojego ulubionego autora czy wychwalaną pod niebiosa z gatunku, za którym nie przepadasz?
Ostro krytykowaną książkę ulubionego autora - w końcu lubię go nie bez powodu i na pewno nie mógł napisać aż tak beznadziejnej książki. ;)




2. Gdybyś mógł/mogła założyć własne wydawnictwo, co byś publikował(a) i dlaczego akurat to?
Publikowałabym przede wszystkim mało popularnych autorów, ponieważ uważam, że obecnie wielu poczytnych pisarzy popularność zyskuje dobrym marketingiem i wyczuciem trendów, kunszt mając przy tym dość przeciętny. Ja natomiast chciałabym promować osoby, które mają prawdziwy talent i wyobraźnię. Postawiłabym też na dobre fantasy, bo tak.




3. Harry Potter zostawił Ci w testamencie Kamień Wskrzeszenia. Którą książkową postać przywrócisz do życia i dlaczego?
Myślałam nad tym pytaniem i doszłam do wniosku, że żadną, z jednego powodu - kamień wskrzeszenia niestety nie działa tak, jak byśmy tego chcieli.




4. Co bardziej do Ciebie przemawia: wygodny przepastny fotel + ciepły kocyk + aromatyczna kawa+ ewentualnie jakiś zwierz (w dowolnej konfiguracji, np. kawa z kotem, kot z kawą, kot w kawie) czy może spacer jakąś zapomnianą ścieżką + ciepły letni deszcz + pachnące bzy?
Oczywiście, że pierwszy scenariusz. Chociaż uwielbiam przyrodę, kwitnące bzy powodują u mnie alergię.




5. Jaki książkowy zwierz najbardziej nadawałby się do pilnowania podwórka?
Pożyczyłabym wilkora Johna Snowa.




6. Zaglądasz do starej szafy swojej babci, a tam... księga zaklęć. I to nie byle jaka, tylko takie wielkie, opasłe tomisko. Co robisz?
Prawdopodobnie nic, listu do Hogwartu już nie dostanę, więc nie ma co się łudzić.




7. Pozostając w temacie zaklęć: ktoś mocno Ci podpadł - w co go zamienisz (lub jaki urok na niego rzucisz)?
Chyba nie jestem aż tak mściwa! :))




8. Dlaczego pokrywy od studzienek kanalizacyjnych są okrągłe?
Studnia, studzienka, studzieneczka - sama nazwa nam wskazuje na kształt; poza tym ktoś miał taki kaprys i tak zostało.




9. Kim mógłbyś/mogłabyś być w poprzednim wcieleniu?
Jakbym miała poprzednie wcielenia, to nie wiedziałabym już kim jestem, bo nigdy nie byłabym sobą.




Jak wyglądałby Twój wymarzony kącik do czytania?
Dobra książka i coś miękkiego pod tyłek i styknie.




Czy zdarza Ci się głośno komentować książkę w trakcie czytania lub wykrzykiwać coś (do samego siebie), w stylu "w mordę jeża, co ty wyprawiasz"?
Tak, i to dość często. Stąd też lubię pisać na tym blogu, bo mogę podzielić się wrażeniami z osobami, które też czytały te emocjonujące historie. ;)




Niestety, tym razem nikogo nie nominuję ze względu na to, iż nie znam jeszcze nikogo w blogosferze na tyle dobrze. Jednak mam nadzieję, że to się szybko zmieni.




A już niedługo recenzja książki V. Schwab - Mroczniejszy odcień magii. Zapraszam!



1 komentarz:

  1. Baaardzo ciekawe i oryginalne odpowiedzi :) Też uwielbiam tą wersję "Dumy i uprzedzenia" :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń